tiistaina, joulukuuta 20, 2005

Katki

Tänään ei halailla puita. Tänään hävitetään muutama homehtunut ystävyyssuhde.

Case yks: supliikki oharimies

Vaikka olet vanha kamu ja aina hauska moottoriturpa, menet nyt roskiin. Minua ei seisoteta Stockan kellon alla puolta tuntia ilman hyvää syytä. Syyksi ei kelpaa "öö, öö, mä olen kotona vielä". Vittu, mitä ilmeisimmin, ja sinne voit jäädäkin. Olisit voinut edes soittaa siinä kahdenkymmenenviiden minuutin tienoolla ja ilmoittaa. En tahtoisi tehdä näin, mutta kun tämä on nyt sadasseitsemäskymmenes kerta ja alkaa riepoa. Onnea ja menestystä.

Case kaks: otin pari olutta

Huah. Enkö ole sulle selvin sanoin kertonut etten tahdo nähdä, jos olet känässä? Minä en sinun kanssasi dokaa, koska siitä ei tule hevonhelevettiä. En myöskään aio enää kahvitella kanssasi, sillä saavut paikalle aina tukevassa myötälaitaisessa. En viitsi jankata keskellä päivää ja vastailla agressiivisiin kysymyksiisi: "olitko tänään itsellesi ihminen, mitähäh?". En kait, kerran perseeni tänne jälleen kerran raahasin. Ensi kerralla tiedän paremmin.

Case kol: tukkoonpuhuja

Aaargh, dadaa ja plaaplatiplaa. Muistatko, kun viimeksi nähtiin? Kysyit minulta kuulumiset, maltoit vaivoin kuunnella referoidun vastauksen ja annoit palaa. Seurassasi ei voi hengittää. Olen yrittänyt kertoa, mutta et oikein jaksa keskittyä - on niin paljon omaa askaa. Jätän sinut nyt opettelemaan tempoa ja ihmisen rytmiikkaa: lause, kuuntelua, sananen sinne ja tauko tuonne. Hys nyt.

Case nel: arvaamaton nolaaja

Kyllä oli ilo matkustaa taas kanssasi raitiovaunussa. Erityiskiitokset teräväkatseisesta homohavainnosta. Homojen on hyvä tietää paikkansa joten oli oikein, että korotit äänesi kumeaan "vitun kumihousuhomot" -tiedonantoon. Se oli muuten viimeinen kerta. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että voit kerta toisensa jälkeen loukata minun maailmankatsomustani ja sitä kautta ystäviäni ja minua itseäni? En jaksa skitsoiluasi, julkisia möläytyksiäsi ja sitä, että et saa sitä saatanan kaapin ovea auki.

MOIDO.