maanantaina, helmikuuta 20, 2006

Them carbs

Onjuskaa vaivaa nyt hienoinen kirjoitusblokki. Täytyy tuottaa vähän yada-yadaa, jottei homma hiivu.

MINÄ OON - ja ei huureta, vaan puhutaan rauhallisella äänellä: minä oon naukkaillut viinejä ja endoja tässä viikonloppusena. Tappotreenejä ja punkkua suklaalla. Sipsejä suklaalla. Tupakkaa suklaalla ja punkulla. Kilsoja juoksumatolla ja ruskeeta rasvaa kylmäaltaalla. Unta joko neljä tai neljätoista tuntia, ei mitään siltä väliltä. Hedonistin taivas, kaikkia aistinautintoja vuorotellen. Vien nykyjään punttiksen saunaankin mukanani jotain evästä. Virallinen syy on juoksutreenin aiheuttama paha energiavaje - saatan pökrätä lauteille ellen ota hätäkarkkia. Todellisuudessa tahdon vain istua alasti höyryssä ja syödä suklaata.

Lauantaina näin muitamia ystäviä, istuttiin kuppilassa ja jauhettiin skeidaa. Kaverit maalasivat sieluni silmiin tuokiokuvan muutaman viikon takaisista turnajaisista: olemma Bottan rokkiosiossa ja tytöt katsahtavat tanssilattialle, jossa minä turhan ahnaan pogoilusession seurauksena liu’un kuuttina lattian laidalta toiselle. Morjens. Vie terveisiä mennessäs.

Nyt ei tarvinnut päteä, hötkyillä ja vääntää häppeningiä. Kotiin kybältä, Frasier, American Chopper ja tuutilullaa. On aika polttaa kynttilää molemmista päistä ja on aika vetää henkeä. Olen tässä elämässä katsonut maailmaa aika ajoin sen verran rujosta vinkkelistä, että otan hyvän olon ja lempeyden ilolla vastaan. Joskus angstisena teinarina uhosin, että yli nelikymppiseksi on turha elämää venyttää. Onttoa naurua tähän. Ei ole seitsentoistakesäistä tytärtä typerämpää tahi ylimielisempää oliota. Paitsi meitsin sis, joka on kirkasotsaisuuden ja tolkkuuden ruumiillistuma.

Urheilu on suistanut mut hiilarikierteeseen. Aamulla ensimmäinen ajatus oli ”sipsi”. Nousin ylös, laitoin sipsiä suukkiin ja panin takaisin maate. Illalla sama sapluuna. Sipsi, oon tulossa.

9 Comments:

Blogger pyksy said...

Mut on sohvalla makoilu suistanut hiilarikierteeseen :O. Niin tai näin, hiilari vainoaa.

4:21 ip.  
Blogger Sonjuska said...

Totta. Tässä runo.


Hiilari

Hiilari, hiilari, älä oo tollanen piilari. Sipsi tuu suukkiin, oot nyrrki silmään mun luukkiin.



Eipä ole näin paljon väsyttänytkään sitten eilisen.

4:33 ip.  
Blogger justsopivasti said...

Mä kans runon rustaan, ällös huoli.

Suuhun pistän hiilarin,
antaa hyvän fiilarin.

Hiilarista puhutaan paljon pahaa,
vaik hyvin se täyttää mahaa.

Kohtuudella hiilariakin tulee nauttiman,
eikä liikaa ahtaman. Tai saa ison mahan. Tekee se olon pahan. Venyttää nahan.

Hiilari mielelellä, vesi kielellä.

6:04 ip.  
Blogger kervå said...

:DDDDDDDD ziisus!

8:36 ip.  
Blogger pyksy said...

Ihkuu. Onko runokerho nyt täällä?

Oi hiilari, sinä silmäänviilari.

Miksi turvotat niin kovin, kohta istun vessassa tovin.

Tulee myöskin väsy, uni simmuun, rupee elämänhalu himmuun.

Syö vain hyvä hiilari, ei kaiherra silmässä piilari. Eikä tule paha olo eikä myöskään päähän kolo.

(Täh?)

10:30 ap.  
Blogger Sonjuska said...

Täällähän se (me).



Hiilari II

Hiilari, paska viilari. Enää et oo mun kaveri.

Söin sun ja kamus eilen, tänään särkee kuva peilen.

Nyt nakkaan sipsipaskiaisen roskiin - myöhäistä, kerryit jo mun poskiin

Mieli tekis käyttää pesistä, hormooni nakertaa meitsin resistä (resistanssia, juntterot)

Tuikkaan kohta talkkaria reisivaltimoon, pois alta, mä viiskytmetrinen amatsooni oon!

Oon!

SaataNA!

11:10 ap.  
Blogger Gaia said...

Hei hiilari,
rakas viholliseni.

Pois mene, kauniisti pyydän!
Ja paskat, taas keksejä naamaan syydän.

Tunkee kilot, turvotus lanteille.
Siinä hyvä syy ryhmäkanteille.

(leivänsyönti ON salaliitto,
ei auta selitys taikka siitto.)

Nukku tulee, ei auta.
Piristystä, jumalauta!

Keksin seuraksi tarttee aina kahvin,
katotaanko kenen pötsi on vahvin?

Mahahaavaa pian marsuun lykkää,
vaikkei vikaa Jaffa-perkelettä syä-nykkää.

11:58 ap.  
Blogger pyksy said...

Hiilarit aiheuttavat näköjään myös vahvaa aggressiivisuutta.(Pelottaa vähä)

12:04 ip.  
Blogger Sonjuska said...

Loistavia suoritteita, toverit. Oon ylpeä meistä, teistä!

2:29 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home