lauantaina, tammikuuta 13, 2007

Siirtomaarouvat ip-kahvilla

Kävin eilen pitkästä piiitkästä aikaa keikalla, tuolla noin ytimessä. Siellä oli duunikaverin bändi lämppärinä ja piti päästä katsomaan, kun se takoo rumpua. Ooh, takoi kyllä hyvin. Vahinko, että mä olen kolmekymppinen vanharouva ja se on 80-luvulla syntynyt pieni herkku (ovulaatio taas käsillä, näemmä). En rupea sellaisia vokottelemaan.

Anyväy. Ajan kalvakka hammas on jossain kohtaa kauhonut maan jalkojen alta. Muut paikalla olleet olivat syntyneet eilen, tai korkeintaan toissapäivänä. Pieniä poikalapsia ja tyttölapsia ryysti kaliaa ja väkijuomia ihan pipona. Siellä oli lavan edessä pari kisua, jotka olivat ehkä 12-vuotiaita. Me istuimme varjoissa korokkeella ja nyökimme hyväksyen, kun herkku rummutti. Kolonialistirouvat kaffella. Väliin haukotus ja bussiaikatauluja. Ja tiiättekö mitä? Se oli ihan oikein! Minä tykkään iästäni, ihan yhtäkkiä. Ei tarvii reuhtoa turhaan.

Tänään kävin itsekin rummuttamassa ja boy oh boy, se vaan on niin jumalauta siistiä. Sitten hiipparoin tubella keskustaan ja rintsikkakauppaan. Olin kopissa 40 minuuttia passattavana ja sitten panin parisataa haisemaan. On kivaa ja mukavaa olla aikuinen. Töistä irtoaa sen verran hillova, että saa ostaa laatua.

Joo. Nyt tulikin vähän etova olo. Aikuinen olo.

Menen sohvaan makaamaan.

Edit heti perään:

Ai niin, piti sanomani. Mua sieppaa jonniinverran syrämestä aina, kun näen A.W. Yrjänän maitopurkkirunon. Siis tämän "kun se avaa silmät näet avaruuden, kun se nostaa hännän ja pieraisee kuulet muinaisuuden kaiun". On siinä kaveri taas nauranut matkalla pankkiin. Jumalauta.

Minä kans.




Sonjuskan lehmäruno


Muu-uu ammuu

Sieraimesta lämmin henkäys

Prööt





Se olis 5000 euroa, kiitos.

4 Comments:

Blogger kervå said...

Metrix is bäck!

Harmi, etten juo maitoa (pitäisköhän silloin tällöin ihan huvikseen ostaa maitotölkki).

2:35 ap.  
Blogger Dyro said...

Sivutuloverokortilla tuosta ei jää käteen paljoakaan.

Summalla saa kyllä aimo kasan maitopurkkeja, joista voi rakentaa iglun.

7:25 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Hyi helvetti, mä en halua lukea mittän pierujuttuja maitotölkistäni, se maito menee samantein viemäriin, nimittäin!

On noi nuoret kyllä....eilen baarissa duunissa tuli kaksi pikkulikkaa tilailemaan siidereitä ja kysyin papereita, kun pokella oli parempaa tekemistä kuin seistä ovella töitä tekemässä. Kumpikin kimma oli syntynyt 1986 ja minä hörähdin, että juueieiei, kunnes työkaverini huomautti, että tyttöset paitsi ovat täysi-ikäisiä, täyttävät myös ko. baarin kahdenkymmenen vuoden ikärajan helposti.

Mä olin siis aivan pihalla ja yritin laskeskella, mutta en siltikään ymmärtänyt, miten voi olla mahdollista, että 1986 syntynyt dokaa laillisesti baarissa, jossa on 20 vuoden ikäraja.Mihin tämä maalima on menny?
-minh-

2:24 ap.  
Blogger Sonjuska said...

Joo, porukka nuorenee. Minä en vanhene. Vuoden päästä baareissa alkavat juosta 90-luvulla syntyneet. Ei jesoto.

Mä olen edelleen ja enenevässä määrin pöyristynyt tuosta Yrjänän runosta. Pierussa kuulet muinaisuuden kaiun. Ei helvetti.

Tulipa taas päiviteltyä. Ja päivitettyä. Metrix is bäk!

Pusuja kaikille.

11:49 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home